Over ons en een stukje geschiedenis
Historie
Voor dat wij de productie van de Eldon Roadster over hebben genomen is het ontwerp en de bouw in verschillende handen geweest.
Allemaal hebben ze iets toegevoegd aan het ontwerp en ontwikkeling van de auto. Hieronder zullen we u mee nemen in de geschiedenis van de auto…
Racecorp LA
Bij Racecorp is het allemaal begonnen. Hier is de auto ontworpen en gemaakt.
Racecorp had hun fabriek in Buckinghamshire, Engeland. Het bedrijf werd opgericht in de jaren tachtig als een dienstverlenend bedrijf aan de autosport industrie. Zij bouwden éénzitters voor het racen in Italië. Het verhaal gaat dat de LA (seven) werd ontworpen om de gaten in het productieschema te vullen. De LA werd oorspronkelijk ontworpen door ingenieur Steve Amos in het jaar 1990. Steve Amos was tevens verantwoordelijk voor het ontwerp van Arrows’ Formule1 chassis. Dus ze hadden nauwe connecties met de Formule1 wereld evenals met de Formule Ford. Dit kan alleen maar een geweldige basis en start voor de auto betekenen.
Eldon House Automotive & Sens Auto Nederland
Eldon House Automotive nam de productie van de Racecorp LA in het jaar 1992 over. Phil Surridge was eigenaar van het bedrijf. Hij ontwikkelde nieuwe achterwiel spatborden met een minder neerwaartse hoek. Dit gaf de nu genaamde Eldon Roadster een modernere uitstraling. Hij was ook verantwoordelijk voor het ontwerpen van de nieuwe motorkap en later de knipperlichten op de voorspatborden.
Sens Auto begon in het jaar 1996. Het werd de Nederlandse importeur voor de Eldon Roadster. Het was het bedrijf van Rein J.B. Smilde. Er zijn een aantal Eldon Roadsters in Nederland verkocht. Als ‘turn-key’ en in Kit-vorm. Helaas werd Rein Smilde ziek en overleed in het jaar 2001. Dit betekende ook het einde van Sens Auto Nederland. In hetzelfde jaar ging Phil Surridge failliet met zijn Eldon House Automotive. De oorzaak stond los van de auto, maar had te maken met een verkeerde gok op het vlak van olie inkoop. Hiermee stopte de productie van de Eldon Roadster noodgedwongen. Vanaf dat moment verdween het project van de radar.
Razor
In het jaar 2007 nam Andrew Bause het project op zich. Samen met zijn zakenpartner bracht hij het weer tot leven en noemde de auto Razor. Bause was ook verantwoordelijk voor wijziging aan de achterspatborden en verbreedde deze met ca. 4 cm. De originele lengte Sierra aandrijfassen passen hierdoor op de auto. Helaas is er door tijdgebrek en problemen met zijn gezondheid nooit een auto afgemaakt. Het was niet hun corebusiness en Bause besloot zich alleen nog bezig te houden met zijn ICT bedrijf. Bause gelooft nog steeds in het potentieel van de auto maar besloot dat het project iemand verdiende met minstens de zelfde passie om de auto terug op de markt te brengen.
De Eldon Roadster is terug!
Het was november 2014 wanneer het project zijn nieuwste eigenaren vond. Pieter Wijnstra en Rogier Smilde (zoon van Sens Auto eigenaar Rein Smilde) zijn naar Engeland gegaan en hebben het project van Bause gekocht. Vanaf dit moment zal de auto weer Eldon Roadster genoemd worden. We hebben dit besluit genomen, omdat dit de naam is die de meeste mensen nog herinneren. In Nederland is dit de enige naam waaronder de auto bekend werd en verkocht is.
Wij zullen ook ons aandeel hebben in de doorontwikkeling van de auto. We zullen de Eldon naar een nog hoger niveau brengen en bepaalde aanpassingen maken om de auto moderner te maken. Wij gaan tevens voor een perfecte afwerking.
Voordat wij de productie van de Eldon Roadster op ons namen waren wij al een aantal jaar actief in de auto (tuning) scene.
Op carrosserie gebied door het ontwikkelen van bumpers , het aanpassen van bestaande bodykits en alles wat daar bij komt kijken.
Denk ook aan audio inbouw, maar belangrijker, ook op het gebied van motor tuning is er bij ons voldoende kennis in huis.
Toen wij de productie van de Eldon over konden nemen, hebben we geen moment getwijfeld.
We weten wat de kwaliteit van deze auto is. We hebben de kennis en kunde in huis. En we kennen de auto van binnen en buiten.
De auto die u op deze site ziet hebben wij ook volledig uit elkaar gehad om vervolgens te herstellen en weer volledig op te bouwen.
Daarnaast zijn we altijd nauw betrokken geweest bij de bouw en import van de Eldon Roadster van 1996 tot 2001.
Ons doel is om de Eldon weer volledig op de kaart te zetten en mensen te laten genieten van de kwaliteit van deze Seven.
Importeur RCC sportstoelen
Sinds de zomer van 2019 zijn wij de Nederlandse importeur geworden van de RCC stoelen. Deze worden in Portugal, op bestelling, gemaakt. Dit mooie product zullen we als optie leveren in de Eldon Roadster. Ze zijn uiteraard los te verkrijgen en gebruiken we ze voor de Eldon Race Sim, welke we eveneens sinds de zomer van 2019 maken.
